Vizuální a zvuková výstupní zařízení
Základní informace
Název práce: Vizuální a zvuková výstupní zařízení
Typ práce: Semestrální projekt
Rozsah práce: 40 stran
Jazyk práce: Čeština
Autor práce: Bc. Alexandr Kafka
Datum obhajoby: 2008
Obsah
Grafické prostředky počítačů
Způsob vytváření obrazu na monitoru
Vektorové displeje
Rastrové displeje
Typy displejů z konstrukčního hlediska
CRT monitory
Plazmové displeje
Elektroluminiscenční zobrazovače
LCD displeje na bázi tekutých krystalů
Vývoj grafických karet na osobních počítačích IBM PC
Parametry grafických karet
Rozlišení
Barevná hloubka
Velikost obrazové paměti (video paměti)
Obrazová frekvence
Sběrnice
Možnosti akcelerace
Připojení grafických karet k počítači
Sběrnice ISA
Lokální sběrnice VESA Local Bus
Univerzální sběrnice PCI
Rozšíření sběrnice PCI
Interní port AGP
Zvláštní režimy portu AGP
Režim DMA
Režim Execute
PCI vs AGP
Úvodní informace o shaderech
Vertex shader
Pixel shader
Dual processing
SLI
Historie SLI
SLI a jeho podmínky a možnosti
Způsob dělení výpočtu
CrossFire
Historie CrossFire režimu
Výhody CrossFire
Způsoby rozdělení výpočtů
AFR - Alternate Frame Rendering
SFR - Scissor Mode
SuperTiling
Pohled na budoucí vývoj grafických karet a grafických akcelerátorů
Zvukové karty
Konstrukce moderní zvukové karty
Syntéza (do zvukové karty dochází pouze informace o druhu nástroje, výšce tónu a rytmice)
FM syntéza
WaveTable syntéza
Přehrávání a záznam zvuku (do zvukové karty přicházejí digitální data reprezentující zcela reálný zvuk)
MIDI rozhraní
General MIDI
Historie zvukových karet
rok 1981 PC SPEAKER
rok 1982 Commodore 64 SID (1982)
rok 1983-1984 PCjr a Tandy
rok 1984-1985 Apple Macintosh a Commodore Amiga
rok 1986 DAC/LPT - Covox Speech Thing
rok 1987 Adlib a IBM Music Feature Card
rok 1988-1989 Game Blaster a Sound Blaster
Roland LAPC-1 (1989)
Gravis Ultrasound (1991)
Zvukové karty Sound Blaster (1991 - 2001)
Sound Blaster Pro (1991)
Sound Blaster 16 (1992)
Wave Blaster (1992)
Sound Blaster AWE32
Sound Blaster AWE64 PnP
Sound Blaster PCI64, PCI128
Sound Blaster Live!
Sound Blaster Audigy
Poloprofesionální a profesionální zvukové karty
ESI Juli
HERCULES HW 16/12 FireWire 24-bit/96Khz
Hlavní softwarové implementace používané u zvukových karet na PC
DirectSound3D
EAX
A3D
Seznam tabulek
Seznam obrázků
Literatura
Způsob vytváření obrazu na monitoru
Vektorové displeje
Rastrové displeje
Typy displejů z konstrukčního hlediska
CRT monitory
Plazmové displeje
Elektroluminiscenční zobrazovače
LCD displeje na bázi tekutých krystalů
Vývoj grafických karet na osobních počítačích IBM PC
Parametry grafických karet
Rozlišení
Barevná hloubka
Velikost obrazové paměti (video paměti)
Obrazová frekvence
Sběrnice
Možnosti akcelerace
Připojení grafických karet k počítači
Sběrnice ISA
Lokální sběrnice VESA Local Bus
Univerzální sběrnice PCI
Rozšíření sběrnice PCI
Interní port AGP
Zvláštní režimy portu AGP
Režim DMA
Režim Execute
PCI vs AGP
Úvodní informace o shaderech
Vertex shader
Pixel shader
Dual processing
SLI
Historie SLI
SLI a jeho podmínky a možnosti
Způsob dělení výpočtu
CrossFire
Historie CrossFire režimu
Výhody CrossFire
Způsoby rozdělení výpočtů
AFR - Alternate Frame Rendering
SFR - Scissor Mode
SuperTiling
Pohled na budoucí vývoj grafických karet a grafických akcelerátorů
Zvukové karty
Konstrukce moderní zvukové karty
Syntéza (do zvukové karty dochází pouze informace o druhu nástroje, výšce tónu a rytmice)
FM syntéza
WaveTable syntéza
Přehrávání a záznam zvuku (do zvukové karty přicházejí digitální data reprezentující zcela reálný zvuk)
MIDI rozhraní
General MIDI
Historie zvukových karet
rok 1981 PC SPEAKER
rok 1982 Commodore 64 SID (1982)
rok 1983-1984 PCjr a Tandy
rok 1984-1985 Apple Macintosh a Commodore Amiga
rok 1986 DAC/LPT - Covox Speech Thing
rok 1987 Adlib a IBM Music Feature Card
rok 1988-1989 Game Blaster a Sound Blaster
Roland LAPC-1 (1989)
Gravis Ultrasound (1991)
Zvukové karty Sound Blaster (1991 - 2001)
Sound Blaster Pro (1991)
Sound Blaster 16 (1992)
Wave Blaster (1992)
Sound Blaster AWE32
Sound Blaster AWE64 PnP
Sound Blaster PCI64, PCI128
Sound Blaster Live!
Sound Blaster Audigy
Poloprofesionální a profesionální zvukové karty
ESI Juli
HERCULES HW 16/12 FireWire 24-bit/96Khz
Hlavní softwarové implementace používané u zvukových karet na PC
DirectSound3D
EAX
A3D
Seznam tabulek
Seznam obrázků
Literatura
Stažení práce
Pro jednorázové stažení prostřednictvím SMS klikněte na níže umístěné tlačítko
TOP Nabídka!
Potřebujete napsat referát, seminárku nebo diplomovou práci? Žádný problém!
Zpracujeme Vám kvalitní a originální podklady na míru.
Svěřte se do rukou profesionálů. Více informací zde
Prohledat práce
Kontakty a podpora
Denně 8:00 - 0:00 | |
info@diplomky.net | |
+420 604 900 289 |
Tip měsíce
Doporučte náš web získejte až 300 Kč za každou vloženou práci! Více informací zde |
TOP Nabídka!
Nestíháte Vaše studium? Nezoufejte! Vypracujeme Vám podklady na míru. Pro více informací pokračujte zde |